サン・ジョルディの日2021 世界本の日記念
「バーチャル写真展 勇気 」


Celebració de Sant Jordi 2021
Exposició virtual de fotografia sobre el CORATGE







サン・ジョルディの日 2021 記念

「バーチャル写真展 勇気」

開催のご案内

 

 

昨年のサン・ジョルディの日のイベントの準備を始めたのはちょうど今から1年前になります。新型コロナウィルス感染症の影響で、従来の集合型のイベントを企画することができなかったため、「バーチャル写真展」という新しいやり方で開催することになりました。

 

おかげさまで、2020年のサン・ジョルディの日を記念して開催した「バーチャル写真展 バラ」は成功をおさめ、75名の方々から合計179点の写真が集まりました。8名のプロの写真家の方から作品掲載のご協力をいただいた他、生花のバラだけでなく、絵画や折り紙で作ったバラやバーチャルでつくられたバラなど、多様なバラの写真が届き、1000人以上の方に展覧会をご覧いただくことができました。

 

新型コロナウィルス感染症をとりまく状況は、今もまだ大きな変化がありません。カタルーニャにとって、文化的にとても重要な意味をもつサン・ジョルディの日を記念するにあたり、今年も「バーチャル写真展」を開催することに致しました。言語も時差もカメラの腕前も問わず、世界中どこからでも、どなたにでも参加いただけるイベントであることが、開催を決めた理由です。

 

振り返ってみると、私たちは何ヶ月もの間、コロナ禍でもなんとか生活を続けてきました。今もまだ、経済危機やパンデミックの影響によって課される様々な制限に立ち向かわねばならない状況にはありますが、「勇気」をもつことによって、前に進み続けることができています。

 

騎士サン・ジョルディは、ドラゴンに立ち向かう時に「勇気」を必要としました。プリンセスにもまた、腹を空かせたドラゴンの生け贄になる運命を受け入れる、という「勇気」がありました。

 

「勇気」というテーマは、とても幅広く、様々な写真が考えられると思います。過酷な環境の中で生き延びる動物や植物、飛び方を学ぼうとしている小鳥、歩き始めたばかりの小さな子ども、オーディションに挑戦するアーティスト、仕事を見つけるために奮闘している人、愛する人に告白をしようとしている人…英雄的な勇気や、人間の内面的な勇気など、様々な勇気があると思いますが、あなたの考える「勇気」を、写真で表現していただければと思います。

 

バーチャル写真展は、サン・ジョルディの日(4月23日)から開催を予定しています。
4月16日まで写真のご応募を受け付けます。

 

皆様のご参加を心よりお待ちしております!




Just fa un any que començàvem a organitzar els actes de Sant Jordi. Ho fèiem d'una manera nova perquè la pandèmia no ens permetia organitzar trobades presencials.

 

La nostra proposta va ser un Exposició virtual de fotografia que va tenir un èxit rotund gràcies a les 75 persones que hi van participar amb un total de 179 obres. Entre els participants vam comptar amb la col·laboració de 8 professionals, i els altres, érem una colla de persones il·lusionades per enviar les nostres roses, unes naturals i les altres pintades, en paper o creades virtualment. L'exposició va ser visitada per més de 1.000 persones.

 

La situació de la Covid-19 no ha canviat gaire i davant de possibles opcions per commemorar el dia cultural més important per al nostre país, arribem a la conclusió que hauríem de repetir el projecte virtual de l'exposició de fotografies per una senzilla raó, perquè és una activitat oberta a tothom d'arreu del món indistintament de la llegua que parli el participant, de la franja horària i de la seva habilitat.

 

Mirem enrere i veiem que els que tenim la sort d'haver sobreviscut a la pandèmia i ara estem fent front a la crisis econòmica i a totes les restriccions que la pandèmia ens imposa però hem pogut seguir lluitant gràcies al CORATGE de tirar endavant.

 

És el mateix coratge que va necessitar Sant Jordi quan va fer front al drac, o el coratge de la princesa acceptant el destí d'haver de ser lliurada a la bèstia famèlica.

 

Som conscients que el tema és tan obert que les fotografies poden ser molt diverses però assegureu-vos que parlin de coratge, sigui d'un animal o d'una planta sobrevivint en l'adversitat, el d'un ocell aprenent a volar o el d'un infant aprenent a caminar, d'un artista fent una audició, d'una persona intentant trobar feina, el d'una persona enamorada abans de confessar la seva estima...O sigui que el coratge del que parlem pot ser heroic o bé tan íntim com es vulgui.

 

Com sabeu, l'exposició està prevista per Sant Jordi (23 d'abril) però us estarem molt agraïts si podeu enviar-nos les fotografies abans del dia 16 d’abril.

 

Comptem amb vosaltres!

 




Justo hace un año, en esta época empezábamos a organizar las actividades de Sant Jordi. Lo hacíamos de una forma diferente porque la pandemia no nos permitía hacer encuentros presenciales.

 

Nuestra propuesta fue organizar una Exposición virtual de fotografía que tuvo un éxito rotundo gracias a las 75 personas que participaron en la exposición con un total de 179 obras. Entre los participantes pudimos contar con la colaboración de 8 profesionales. Los demás éramos una serie de personas ilusionadas por enviar nuestras rosas, algunas naturales, otras pintadas, hechas de papel o creadas virtualmente. La exposición fue visitada por más de 1.000 personas.

 

La situación de la Covid-19 no ha cambiado mucho y ante posibles opciones para conmemorar el día cultural más importante para nuestro país, llegamos a la conclusión de que tendríamos que repetir el proyecto virtual de la exposición de fotografías por la sencilla razón de que es algo abierto a todo el mundo, indistintamente de la lengua que hable cada participante, de su franja horaria y de su habilidad.

 

Reflexionando sobre estos pasados meses, vemos que hemos tenido la suerte de haber sobrevivido la pandemia y ahora tratamos de superar la crisis económica y las restricciones que la pandemia nos impone. Todo ello lo estamos consiguiendo gracias a la VALENTIA de seguir adelante.

 

Es la misma valentía que necesitó Sant Jordi para enfrentarse al dragón o la valentía de la princesa cuando aceptó el destino de ser entregada a la bestia hambrienta.

 

Somos conscientes de que el tema es tan abierto que las fotografías pueden ser muy diversas pero asegúrense de que todas hablen de valentía, la de un animal o planta sobreviviendo en un ambiente hostil, la de un pájaro aprendiendo a volar o la de un niño aprendiendo a caminar, la de un artista en una audición, una persona en busca de trabajo, una persona enamorada cuando confiesa su amor... o sea, que la valentía de la que hablamos puede ser épica o íntima como se quiera.

 

Como ya saben, la exposición está prevista para Sant Jordi (23 de abril) pero les estaremos muy agradecidos si pueden enviarnos las fotografías digitales antes del día 16 de abril.

 

¡Contamos con ustedes!





関西カタルーニャセンターは、スペイン・カタルーニャ州政府議会により承認された公式センターです。

関西カタルーニャセンター
〒541-0059 大阪市中央区博労町3-1-8 チサンマンション心斎橋2番館403
Tel: 06-4704-4690  Fax: 06-6251-2063
(電話受付時間/月〜金曜日:13:00〜21:00/土曜日:13:00〜18:00)
E-mail: exosaka@osb.att.ne.jp